onsdag 27 januari 2016

Tisdag 2016-01-26

Litteraturseminarium med Catharina Valenta om Estetiska lärprocesser och den radikala estetiken. Intressant och givande seminarium. Till seminariet hade vi studenter förberett genom att läst kompendiet; Estetiska lärprocesser och ett vidgat språkbegrepp. Tillsammans gick vi igenom bl.a. de centrala aspekterna av förhållandet mellan Estetik och Lärande och gjorde även en gruppuppgift i koppling till Lars Lindströms fyrfältare som förklarar lärandet och Camilla Wu:s hybrid av fyrfältaren, där hon vill mena på att modellen istället bör ses som en lägenhet med fyra rum där lärandet och utvärderingen ses som en sammanvävd process beroende på vilket mål man har med undervisningen. Båda modellerna är bra att se över men jag gillar Wu:s bättre då den visar tydligare på hur allt går in i varandra och för den delen inte bör ses för inrutat utan ska anpassas utifrån eleverna och deras intressen, så som vi lärare i fritidshem har till uppgift att göra enligt Skolverket.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar