Märkte att jag varit lite otydlig vad gäller tidigare inlägg om vad och varför så ska försöka bättra mig vad gäller detta. Förra veckan gjordes assignments och jag fick tre stycken tilldelade av en studentkamrat. Jag tog sporadiska promenader för hitta och former och mönster gjorda av vatten vilket fick mig att fundera kring livet och alla dess livsformer och övrigt som just precis är formade av just vatten på ett eller annat vis. Den här uppgiften och tanken tror jag kan bli speciellt intressant och mindblowing att diskutera tillsammans med barn. Att dessutom försöka hitta på en egen form, som uppgiften även gick ut på, skulle eventuellt kunna få eleverna på fritids att vilja utforska sätter att kunna forma med vatten ex. något så enkelt som att droppa färger i vatten och sen ta kort eller måla av formerna. Färgsplatt skapar alltid olika former eller att forma is. Likaså vad gäller min andra uppgift, nämligen att finna ansikten i annat än vanliga ansikten. Detta kan också bli en givande arbete kring vad som egentligen utgör ett ansikte och kika på olika ansiktsuttryck, något som till viss del är universala symboler och hur vi använder dom, varför och när, vilket jag tycker kan kopplas till värderingsfrågor och hur man på bästa sätt kan göra sig förstådd, även om man inte kan språket så väl.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar