Vi har även diskuterat mening och identitet genom skapande moch frågat oss själva Hur skapar vi mening genon bildspråket?
Vi gjorde identitetskort där vi fick fria händer och tankar i gestaltandet av en autentiskt eller fiktiv människa, djur eller figur, vilket vi ville. Vi ritade på små papper som sen laminerades varpå vi visade upp våra kort och fick respons från Magnus vår kursledare, som tolkade våra nya identiteter fritt från sitt egna perspektiv. Såhär blev mitt Identitetskort...
Istället för att rita min karaktär så klippte och klistrade jag från små kopior av kända målningar. |
Såhär fick jag användning av flickans underdel. Med inspiration från en film jag nyligen sett, "Suffragette", så blev även kvinnan bredvid till, med sprängämnen i korgen dessutom. |
En tur till Världskulturmuseet gjordes samma dag. Vi skulle undersöka varför lärande kräver samband och sammanhang för att kunna utveckla förståelse. Uppgiften var att välja 3 st utställningsartefakter och sedan gestalta dessa s.k mikroartefakter på valfritt sätt och till detta hitta ett samband, en röd tråd, mellan de tre (som blev fyra) valda artefakterna.
Tjejerna har målat sina läppar vackert röda med sitt egna mensblod |
Musiker släpper loss på stråkinstrumentinne i glasburar |
Ett av instrumenten. Man rör vid pinnen och får strängarna att vibrera, fungerar ungefär som en whammy bar. |
Och sambandet jag fann bottnade i mycket ångest och förtvivlan, varar det blev denna illustration, som jag också knycklade ihop i ren frustrationen strax därpå.
Sådär, det här var alltså lite från onsdagen förra veckan. Imorgon lördag kommer jag lägga upp bilder från resten av dagarna fram till idag men for now it's la helg enna!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar